¡Hola a [email protected]!
[email protected] al nuevo foro de motos.net. ¡Esperamos que os guste! :)
Si tenéis algún problema o sugerencia podéis comentarlo en este post
[email protected] al nuevo foro de motos.net. ¡Esperamos que os guste! :)
Si tenéis algún problema o sugerencia podéis comentarlo en este post
Solució Anti-Crisis: Motor reparació XT600
Hola a tothom!
aquí us escric un petit tutorial de com fer la reparació completa d'un motor de 4T, concretament un de Yamaha XT 600 any 85'.
Estem en época de crisi i es bo aprendre a fer la reparació a caseta.
Problema:
Fent enduro s'ha trencat el pinyó de la 2a velocitat. De pasada farem tot el motor nou, cadena distribució, esmerilat de vàlvules, pulit de conductes admisió i escape, pistó WISECO Ø102 mm, i revisió.
Solució:
Primer de tot, comprar el manual de taller, a www.ebay.co.uk costa 19 euros.
Millor anar sobre segur i fer tot o casi tot com diu el manual.

Després, per anar ràpid treure el motor de la moto, (sense fotos) perqué es una feina pesada, pero n+ es anar descollant cargols.

Aquest és un soport "casero", el millor per treballar + cómode.

Així, començem amb la tapa de culata, culata i cilindro.

Continuem embragatje, fins aquí només es anar descollant poc a poc i ser molt molt ordenat.

Continuem amb extracció de volant magnètic. La moto al tenir 24 anys, el volant va molt dur, així la porto a una rectificador on per 20 euros l'extreuen.

Treiem eix de contrabalanç, pinyó plastic bomba d'oli, pinyóns varis arranc a patada.

Ara el més delicat obrir el motor en 2 parts, on podem veure totes les entranyes del motor...

Aquí voliem arribar, a veure que passa amb els 2 eixos del canvi.

UPS ! el pinyó de la segona s'ha trencat !

Mireu Bé el Primari, uFF!!
Així vaig a la botiga de YAMAHA de la ciutat i em demana 400 euros en peçes, total que per www.ebay.fr compro un canvi sencer de 2a mà per 12 euros + 20 de portes.

En fi demà una mica + de explicació.
dew
aquí us escric un petit tutorial de com fer la reparació completa d'un motor de 4T, concretament un de Yamaha XT 600 any 85'.
Estem en época de crisi i es bo aprendre a fer la reparació a caseta.
Problema:
Fent enduro s'ha trencat el pinyó de la 2a velocitat. De pasada farem tot el motor nou, cadena distribució, esmerilat de vàlvules, pulit de conductes admisió i escape, pistó WISECO Ø102 mm, i revisió.
Solució:
Primer de tot, comprar el manual de taller, a www.ebay.co.uk costa 19 euros.
Millor anar sobre segur i fer tot o casi tot com diu el manual.

Després, per anar ràpid treure el motor de la moto, (sense fotos) perqué es una feina pesada, pero n+ es anar descollant cargols.

Aquest és un soport "casero", el millor per treballar + cómode.

Així, començem amb la tapa de culata, culata i cilindro.

Continuem embragatje, fins aquí només es anar descollant poc a poc i ser molt molt ordenat.

Continuem amb extracció de volant magnètic. La moto al tenir 24 anys, el volant va molt dur, així la porto a una rectificador on per 20 euros l'extreuen.

Treiem eix de contrabalanç, pinyó plastic bomba d'oli, pinyóns varis arranc a patada.

Ara el més delicat obrir el motor en 2 parts, on podem veure totes les entranyes del motor...

Aquí voliem arribar, a veure que passa amb els 2 eixos del canvi.

UPS ! el pinyó de la segona s'ha trencat !

Mireu Bé el Primari, uFF!!
Així vaig a la botiga de YAMAHA de la ciutat i em demana 400 euros en peçes, total que per www.ebay.fr compro un canvi sencer de 2a mà per 12 euros + 20 de portes.

En fi demà una mica + de explicació.
dew
"...No me importa a cuánto ibas en la Recta, sino cómo has pasado la siguiente curva... "
Comentarios
CIRCUITO DE VELOCIDAD EN LA BAÑEZA YA!!!!!!!!!
Bueno en serio, sabes lo q te va a psar no? te lo esperas?
dos palabras leeran
y la gente se olvidaran
se olvidaran del curro tan guapo q has hecho
cuanto pesa el motor? cuantos CV da?
cachis man quitao la pole............
Killo, aclárate que NO me entero de "ná".
Esto es Motos.net el portal líder de motos de España.Me parece que te has equivocado de página.
"No todos los ojos cerrados duermen ni todos los ojos abiertos ven."
Aun me acuerdo cuando un **** dijo que Pol Espargaro era piloto catalan y no espaÑol y estoy a la que salto...
CIRCUITO DE VELOCIDAD EN LA BAÑEZA YA!!!!!!!!!
Demuestra algo de sentido común,podrías empezar traduciendo el texto...
Instagram: @lajoyeriaartesana
www.mismotovacaciones.blogspot.com
mi alma en un cajón tan negro!!!!
Iba a traducirlo, pero tienes razón en que debe hacerlo el autor. Está claro que una presentación inadecuada tira por tierra un trabajo bien hecho. Ha preferido despertar polémica a levantar pasiones.
*ORIGINALS NEVER FIT*
No quiero faltar al respeto de nadie, simplemente escribo en catalán porque es la lengua que mejor sé usar y en la que me siento más cómodo.
así pues al verdadero interesado en la mecánica valorará este post independientemente del idioma en que está escrito.
Hay muchas fotos y el catalán es un idioma muy fácil de entender.
Molt Bé, així doncs un demanem totes les altres peçes.
Joc de juntes. WISECO Ø97 MM +2MM. Coixinets
Podem comparar els pistons.
Original, fundició 595cc i 600 grams de pes.
Wiseco forjat alumini 621cc 550 grams de pes.
Així farem control de calitat de totes les peçes. mesurar toleràncies.
arbre de lleves: OK!
Cilindritat de arbre de lleves. OK!
El pisto està a 94.56 mm fora de tolerància, solució un bon WISECO !
molt important es revisar el joc axial dels aros. INCORRECTE !
Revisar toleráncia de vàlvules. OK!
Vàlvules: OK!
Les molles de vàlvula: OK!
joc radial: OK!
Amplada: OK!
així es desmonta una vàlvula a casa meva se solda un sarjant a un casquillo, no tot es profesional, jajaj
És neteja tot molt Bé amb aigua calenta i sabó. després s'aixuga amb aire comprimit i s'hi posa una mica d'oli perque no es rovelli.
Per treure la merda de molts kms a del vàlvules amb tela d'esmeril i un taladro. Vigilar molt de no tocar el seient de vàlvula ni el vàstag.
El motor respirarà molt millor amb les vàlvules ben netes.
Pulim l'admisió i escape, sempre amb paper de lija al aigua o com a molt paper de lija del + fi, sempre amb la mà. Prohibit el rotaflex. Només cal pulir arestes i imperfeccións, agrandir els conductes es una manera segura de perdre velocitat de la mescla i una pitjor repartició dins la cambra de combustió.
Aquí un conducte pulit i l'altre no. Vigilar no tocar la guia de vàlvula.
(UN KIT-KAT) un amic porta la seva nova- molt vella moto. Quina monada.
Bé, alguns coixinets estàn gastats, tots nous. si es fa motor es fa Bé!
Truco, Escalfar totes les guies de coixinet abans d'instal.lar-lo.
El Cigonyal a la nevera amb els coixinets, el càrter amb l'essecador de cabells de la novia. tot entra perfecte i sense cops.
Tornem el motor al suport per treballar cómodes.
Porto el cilindre a rectificar, 80 Eurazos!!! desbastar i rectificar a 97 mm.
La tolerància de Wiseco es 0.079 milesimes, normalment és 0.04 mm per motors liquid cooled i 0.06mm per air cooled. El wiseco al ser d'alumini forjat té més dilatació.
Un abrazo, y muy buen reportaje.
MAESTRO DE ARMAS ISTIAN GOSS
MI BLOG: https://seigen1000.blogspot.com.es/
Ara els coixinets de l'altre costat. Buff! Quina feinada.
Ara tornem a montar tot!!! ENGA ahí!
Netejem molt bé totes les cares allà on anirà junta, i hi posem NURAL de juntes.
Tot montadet, no ens pot sobrar ni una arandela.!
Collem culata amb dinamomètrica, segons el manual. OJO dinamomètrica x EBAY = 25 euros.
Un cop cambiat les guies de vàlvula pq ens gasti menys oli, i la cadena de distribució nova, toca sincronitzar, cigonyal i arbre de lleves, alinear tots els punts marcats en els pinyons.
Fem un reglatge de vàlvules de rogor. 0.07-0.012mm admisió
0.1 - 0.15mm escape.
La moto a terra, després de 2 mesos de reparacions i peçes que venen i no arriben. el motor torna a la XT !
OLI, filtre, casolina, etc, etc, etc...
ESTÀ VIVA!! RESPIRA A LA 1a PATADA !! BRUMM BRUMM! ara rodatje i petita fuita d'oli a reparar a la tapa de la culata.
Aquí esta la meva vintanyera, com un toro amb el cor nou!! la farem arribar als trenta! Està preciosa.
Siento decirte que has escojonao un post muy interesante
Rieju RS1-Gilera SP01-Kawa ZXR750 Stinger 90-Yamaha XTZ660 Tenere-Honda CBR600 92-Yamaha FZR600 95-Suzuki GSXF750 92-Suzuki SV650S 06
El catalan es un idioma español... el problema es tuyo si solo entiendes el CASTELLANO
Tenia que soltarlo
Por otro lado... creo que hubiera estado bien que el post lo hubiera colgado en castellano, mas que nada por respeto a los que no tienen la suerte de conocer el idioma. O si no, al menos haber hecho una traducción.
SANTI FUMI, Santifu para los amigos
"No todos los ojos cerrados duermen ni todos los ojos abiertos ven."
El catalán, gallego y vasco también son lenguas oficiales. Lo de cataluña provincia española, no sé a qué viene, ya que se está hablando del idioma que ha usado para el artículo.
Sí que es una pena que no lo haya escrito en castellano, a sabiendas que iba a ser criticado, aunque viendo en mensajes anteriores cómo escribe en castellano, casi mejor que lo hubiera dejado sólo con las fotos. Una lástima.
Lorenzista, en vez de callarte, o entrar y quejarte (y por lo visto te cuesta leer porque no entiendes ni los mensajes que acompañan al primer post), te pones a escribir gilipolleces para ver si te dan el premio al **** del foro. No te preocupes, hay sitios en los que lo tuyo lo cubre la seguridad social. Como el anuncio... "corto, cortito"
Jojojojojo
Nada mas que añadir.
SANTI FUMI, Santifu para los amigos
Impresionante el curro, gracias por compartirlo, siempre he que tenido ganas de hacer algo así, pero estoy seguro que seria un fracaso total! Un trabajito perfecto chico!
(tampoco estan distinto, la verdad) a veces tengo que mirar algo de furgos en algun foro alemán y flipo en colores, esto no es nada!
DON´T WORRY BE HIPPY!!
Que pareceis críos con el orgullo español, ****, a la mínima que os dan pie ya aparecen los buitres a destrozar todo lo que suene a catalán. Que si se pidiese amablemente como algunos han hecho aun, pero venir con la banderita diciendo que aquí hay que hablar castellano por **** es ridículo.
En cuanto al tutorial... vaya **** tienes, mira que desmontar el motor como quien desmonta un lego... Enhorabuena por el curro, tiene que ser una gozada llevar una moto a la que le has montado las entrañas.
礼物图片:
没有带任何敌意